Het is niet toegestaan om inlogs aan te maken voor niet-corporatiemedewerkers. Vanuit het CBC wordt dit periodiek gecontroleerd en worden deze inlogs verwijderd.
Als bestuurder van de corporaties ontvangt u de inloggegevens voor de administrator-gebruiker van het CBC. Vanuit deze inlog is het mogelijk om voor andere medewerkers van uw corporatie een inlog aan te maken. Dit kunt u doen via Mijn account (rechtsbovenaan) > Gebruikers (uw corporatie) “Nieuwe gebruiker toevoegen". Vervolgens krijgt u een formulier, waarop u de gegevens van de nieuwe gebruiker kunt toevoegen. Let op: bij weergave dient “Zichtbaar” aangevinkt te zijn en bij Rol kiest u voor “User”.
Bij het inloggen verschijnt een scherm “Wachtwoord vergeten”. Vul hier uw loginnaam/ e-mail in en druk op “nieuw wachtwoord opvragen”. Per mail ontvangt u een nieuw wachtwoord.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen werken met het systeem. Geregistreerde gebruikers zijn corporaties die lid zijn van Aedes en/ of KWH. Bestuurders van corporaties ontvangen automatisch inloggegevens voor het CBC. Zij kunnen vervolgens inlogs aanmaken voor andere medewerkers (zie aparte FAQ). Weet u niet hoe dit in uw organisatie is geregeld, neem dan contact op via cbc@aedes.nl. Na een check wordt u benaderd door een van uw collega's die als contactpersoon optreedt van uw corporatie of organisatie.